Před tímto dilematem stojí jistě každý z nás dnes a denně. Pro toho, kdo má auto, a to asi většina, nebude problém ta vzdálenost, ale spíše možnosti parkování. Kdo auto nemá, a navíc problémy s chůzí bude řešit právě problém vzdálenosti od místa bydliště. Toto však vynechejme, a podívejme se na výše zmíněnou otázku kam konkrétně jít nakoupit. Popišme si základní věci, které nás budou zajímat.
1. Cena zboží
2. Šíře sortimentu
3. Další bonusy
Jako první je samozřejmě cena výrobku. Toto nás bude zajímat vždy a v každém případě, doma i v cizině. A v dnešní době lze koupit levněji tu, i onde. Nezbývá než doma probírat letáky a kalkulovat, kde nás to či ono vyjde levněji. A ve výsledku si spočítejte, zda ušetřených pět korun stálo za tu námahu a ztracený čas. Tím nemyslím jen ten doma, ale následnou cestu pro zboží třeba například do tří obchodů. Nestálo to za to že? Proto suďte a počítejte komplexně.
Jako druhé máme uvedeno šíře sortimentu. Já nevím, ale televizi bych si asi nekoupil nikdy v žádném marketu, ale zajel bych si do odborné prodejny. Stejně jako jiné zboží, které bych raději kupoval ve specializovaných, a k tomu určených prodejnách. Ovšem, pokud potřebujete koupit něco do kuchyně, či jinou drobnost, a obchod s tímto zbožím v nedohlednu, nezbývá než nakoupit v marketu. Většinou tam tento sortiment je, a někdy i levnější. Kvalitu zde řešit nebudeme. Takže s ohledem nákupu, jistě bude šíře sortimentu pro nás podstatná.
Pod posledním pojmem další bonusy můžeme myslet spoustu věcí. Velkými slevami počínaje, nebo jakékoli dárky „zdarma“. Ano, zdarma mám v uvozovkách schválně, protože všichni víme, že to neexistuje. Obchodník si to přirazí jinde. Bonusem může být třeba sbírání různých „bodů“, za které si pak smíte koupit zboží, jež vás většinou ve výsledku přijde pěkně draho.
Nuže, než vyrazíte na závody s nákupním vozíkem, tak si to promyslete. A nezapomeňte, že nakupování by vám mělo působit radost a ne stres.