Metodu SEO optimalizace webu SEOLight využívají především malí a střední podnikatelé, hlavně ti začínající. O co se ale jedná? Zkratka pochází z anglického Search Engine Optimalization, tedy optimalizace nikoliv vyhledávače, jak by se mohlo zdát, nýbrž pro vyhledávače. A v tom je veliký rozdíl.
Cílem je upravit internetovou stránku firmy tak, aby se při zadání určitého slova či fráze do vyhledávače objevila v seznamu výsledků, a to ideálně na některém z předních míst. Je to z toho důvodu, že většina lidí koukne obvykle pouze na prvních pár odkazů. Je tedy důležité, aby naše firma byla mezi nimi.
Toho se dosahuje několika způsoby. Nejprve je nutné zjistit, která slova či fráze jsou nejčastěji vyhledávána v souvislosti s daným tématem či oborem, a následně je vhodně zařadit do textu na naší internetové stránce. Tak si zajistíme, aby vyhledávač naši stránku našel.
Dále je potřeba napsat poměrně velké množství podpůrných článků, a to za krátkou dobu. Ty musí obsahovat jak ono slovo či frázi, tak také odkaz na klientovu internetovou stránku. To má za účel přesvědčit vyhledávač, že se o daném webu v souvislosti s vyhledávaným výrazem hodně mluví, a že se tedy jedná o relevantní odkaz, který by měl být zařazen na přední příčky.
A jaký má to vše smysl? Proč se snažíme naši webovou stránku takto podpořit? Je to jednoduché: pokud se bude objevovat na předních místech, znamená to, že bude i častěji navštívena. A každý, kdo na ni zavítá, je zároveň potenciálním zákazníkem. Čím více jich je, tím je větší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. Rovnice tedy zní, že čím více návštěvníků, tím vyšší zisk.
Faktem je, že toto je často jediný způsob, jak se mohou začínající firmy, které si ještě neudělaly jméno, na trhu uchytit. Konkurenční prostředí je tvrdé a špinavými praktikami se velmi často nešetří. Proto je třeba využít každou příležitost. A toto je jedna z nich.