I u lidí by to tak mohlo fungovat. Jenže lidem to přece jenom myslí více než mravencům a tak tito dospěli k poznání, že běhat s každičkou věcí sem a tam je hloupost, že přenášení nákladů kousek po kousku není ani trochu efektivní. A tak kdosi kdysi kdesi vymyslel palety. Zdánlivě primitivní, přesto však plně funkční dřevěné výrobky, na něž lze naskládat velké množství věcí a tyto tak stěhovat daleko efektivněji.
A jakkoliv se v případě palet jedná o věc notně jednoduchou, udržela se až do dnešních dní. Protože se zkrátka nenalezlo nic, co by mohlo takové palety nahradit. Dosud nebylo objeveno nic lepšího.
A tak tato zařízení používáme. A to leckdy a leckde. Slouží k přepravování nákladů složených z většího množství menších součástí v továrnách, v dopravních firmách, na stavbách, v obchodech a kdo ví, kde všude ještě. Všude najdou uplatnění. Protože naložit na takovou paletu vše, co je třeba přemístit, pak to takto připravené naložit a naráz převézt a v cíli to z ní pohodlně vyložit, to je daleko dokonalejší než přenášet všechno kus po kuse.
A aby bylo vše ještě jednodušší a efektivnější, objevilo lidstvo nejeden typ takové palety. Máme tu ty přepravní, používané pro přepravu stohovatelného zboží na náklaďácích a železničních vagonech, v kontejnerech a podobně, máme tu europalety, jež jsou specifickým druhem palet přepravních s přesně danými a neměnnými parametry, máme tu ale i palety nestandardních rozměrů či gitterboxy.
A to vše proto, abychom se my lidé tolik nenadřeli. Protože palety nám mohou při stěhování čehokoliv vydatně pomáhat. A pokud pro ně zrovna nemáme využití, vždycky je lze někde nastavět na sebe a ony nám nezabírají zbytečně místo do doby, než jich bude zapotřebí. A dříve či později jich zase zaručeně zapotřebí bude. Tomu věřte.